Azotul este folosit la umflarea anvelopelor, pentru a reduce riscul unei explozii in cazul supraincalzirii cauciucului. Azotul mareste gradul de siguranta al tuturor anvelopelor prin asigurarea unei presiuni constante un timp mai indelungat. In absenta oxigenului, lipseste umiditatea care in timp influentzeaza imbatranirea structurii interne a anvelopelor si a elementelor metalice ce duce la incetinirea formarii de rugina pe jante.
Acest gaz este mai putin influentat de variatiile de temperatura spre deosebire de anvelopele umflate cu aer care isi modifica destul de mult presiune intre starile de frig si cald.
Un alt avantaj este faptul ca Azotul are o molecula mult mai mare, deci pierderile de presiune in anvelopele cu Azot sunt mult mai mici decat cele din anvelopele umflate cu aer si in acest mod se obtine o uzura redusa a caii de rulare a anvelopei, si creste durata de folosire a anvelopelor. Se reduce considerabil consumul de carburant ceea ce genereaza costul de intretinere mai mici a autovehiculelor.
Azotul este mai stabil decat aerul care este sensibil la salturile de temperatura aceasta stabilitate are repercusiuni pozitive asupra prizei la drum a anvelopelor si a sigurantei vehicului.
Azotul este foarte util si pentru vehiculele care stationeaza vreme indelungata. Stationarea indelungata pot deteriora anvelopele accelerand imbatranirea acestora reducand sigurata in utlizare